Om Sonic Pixels
Freelance arbejde inden for lyd og videoproduktion
Her kan du læse om min faglige baggrund og min tilgang til arbejdet.
Hvem er jeg?
Ud fra mit studie i København har jeg nu arbejdet med audiovisuelt content i over 10 år. Jeg har professionel baggrund inden for digital markedsføring og en kandidat i musikvidenskab, med fokus på samspillet mellem lyd og billede i nutidigt videomateriale.
Min mission
Er at lave video content på et højt teknisk og æstetisk plan til virksomheder, for at hjælpe dem, med at få deres budskab ud til mennesker online.
Hvad jeg tilbyder
- Korte videoannoncer
- Video postproduktion
- HTML5 bannere
- Sound design
- Musik produktion
- Podcast redigering
Hvorfor vælge mig?
Med min holistiske tilgang til videoproduktion har jeg med årene udviklet brede tekniske kompetencer. Hvis du vælger at arbejde sammen med mig, kan du være sikker på, at det materiale du får leveret har været metodisk gennemarbejdet og er blevet testet på forskellige devices. Denne proces sikrer, at dit content er optimeret til de platforme du vil benytte.
Jeg har specialiseret mig i at arbejde online, hvilket betyder at jeg kan levere content hurtigere, end hvis jeg skulle ud og filme. Jeg kan gøre strategisk brug af stock video som en erstatning til fysiske optagelser, hvilket resulterer i en lavere produktionspris. Dette kan især være en god løsning til korte videoannoncer, hvor man nogle gange bare har brug for et kort iøjnefaldende klip der fanger seerens opmærksomhed.
I min tid som video content creator hos 1260 A/S har jeg udviklet min kommercielle forståelse for videoannoncer. I samarbejde med Paid Social Specialister har jeg fået dyrebar insider viden om, hvad der får en video til at performe godt. Derudover har jeg lært at skabe gode resultater under et stramt budget. For at holde timeantallet nede ved jeg præcis hvad der skal fokuseres på, for at nå i mål og alligevel levere et produkt der overstiger forventninger.
I mit visuelle arbejde gør jeg ofte brug at et simpelt og tydeligt design sprog. Det er min erfaring, at der ofte kan være meget værdi i at skære ting fra og koge en annonce ned til et helt simpelt budskab.
Jeg benytter produkter som Midjourney og ChatGPT til at effektivisere mit workflow. Billeder genereret med Midjourney er nu så gode, at det kan være svært at se om de er ægte eller AI genererede. Dette kan fx benyttes til at erstatte stock billeder.
After Effects er mit foretrukne program at bruge til korte videoer. I dette program arbejder jeg med motion graphics og iøjnefaldende effekter. Til større projekter kan jeg også gøre brug af Blender til 3D arbejde.
Til længere videoer bruger jeg typisk Premiere Pro. Med min musikalske baggrund har jeg udviklet en klippestil der udnytter synergi mellem billede og lydspor. Dette kan være klipning der er synkroniseret til musik, men det kan også være at finde “rytmen” i en sekvens, selv når der ikke er musik til stede.
Hvis din video har brug for lyd kan jeg lave et professionelt lydspor. Gennem mit tidligere arbejde hos Tonemestrene og Sonicminds har jeg lært, hvad der skal til for at producere et industristandard lydspor.
Udvalgte brands
Med min baggrund inden for digital markedsføring har jeg lavet videoannoncer til en lang række virksomheder.
Kunne du tænke dig at starte et samarbejde?
Kontakt mig på telefon eller e-mail til en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe jer med at blive set online.